EL CONSELL ESCOLAR DE CENTRE

  • DEFINICIÓ

    Del Consell Escolar és l’òrgan de participació en el control i gestió del centre dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.

  • COMPOSICIÓ

    logo-solo-simboloEl Consell Escolar està compost pels següents membres:

    a) El director del centre, que serà el seu president.

    b) El Cap d’Estudis.

    c) Un regidor o representant de l’Ajuntament en el terme municipal es trobe radicat el centre.

    d) Un nombre de professors, elegits pel Claustre, que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell.

    e) Un nombre de pares i d’alumnes, elegits respectivament per ells i entre ells, que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell.

    f) Un representant del personal d’administració i serveis del centre.

    g) El secretari del centre, que actuarà com a secretari del Consell, amb veu i sense vot.

  • FUNCIONS

    El Consell Escolar del centre tindrà les següents atribucions:

    a) Formular propostes a l’equip directiu sobre la programació anual del centre i aprovar el projecte educatiu, sense perjudici de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.

    b) Elaborar informes, a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells altres aspectes relacionats amb l’activitat del mateix.

    c) Participar en el procés d’admissió d’alumnes i vetllar perquè es realitzi amb subjecció al que estableix aquesta Llei i disposicions que la desenvolupin.

    d) Aprovar el reglament de règim interior del centre.

    e) Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetllar perquè aquestes s’atinguin a la normativa vigent.

    f) Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seva liquidació.

    g) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar.

    h) Proposar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb altres centres, entitats i organismes.

    i) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de l’avaluació que del centre realitze l’Administració educativa.

    j) Ser informat de la proposta a l’Administració educativa del nomenament i cessament dels membres de l’equip directiu.

    k) Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre.

    l) Qualssevol altres que li siguin atribuïdes per l’Administració educativa.